Sunday 11 January 2015

Isu berpeluk dengan artis Kpop

Wahai sahabat sekalian, wahai Kpopers.

Entry ini hanyalah peringatan untuk kita bersama.

Kenapa perlu ingat memperingati?

Jawapannya ialah sebab kita adalah manusia yang diciptakan Allah untuk menyuruh-nyuruh kepada kebenaran dan melarang kepada kemungkaran. Kita perlu ingat kembali mengapa kita digelar Khalifah dimuka bumi ini, jawapannya juga kembali kepada menyuruh kepada kebaikan dan melarang kemungkaran.

Peringatan ini bukan sekadar untuk umat islam sahaja, tetapi kepada semua manusia di dunia ini. Mungkin isu kali ini lebih jelas dengan perempuan bertudung, tetapi apa yang ingin di highlight kan disini adalah isu AIB.

Ya, isu AIB. Kenapa dengan AIB? Apa kaitan dengan isu berpeluk dengan artis Kpop tu??

Memang betul sesuatu apa yang terjadi perlu di ambil pengajaran dan ikhtibar. Tetapi cuba anda bayangkan kesalahan (aib) yang dilakukan budak perempuan tu terus dan terus di jamu mata oleh seluruh umat manusia.

"Siapa suruh dia buat macam tu!!!"

Memang betul budak perempuan tu buat salah, tetapi siapakah kita untuk menghukum apa yang dilakukan beliau?? Apa kuasa kita??

Cuba tanya balik diri kita. Apa tujuan video itu diupload di Facebook?? Di Youtube?? dan sebagainya.

Bukankah menyebarkan kesalahan org itu dikategorikan sebagai menyebarkan AIB seseorang itu??

Walaupon komen-komen yang diberikan sangat membina yang berunsurkan nasihat dan sebagainya, tetapi apa tujuan anda untuk share perkara itu?? Ingat, jika kita tidak boleh menjaga AIB kita sesama manusia, bagaimana Allah akan menjaga AIB kita kelak?

Hidup ini umpama roda, kadang kala di atas dan kadang kala di bawah.

Jangan pernah in
gat yang masa hadapan kita akan berjalan lancar tanpa kita melakukan kesilapan.

Ingatlah wahai sahabat semua, setiap orang yang membaca share kita tentang AIB budak perempuan sama ada berupa gambar atau video. Ia hanya akan menyumbang kepada penambahan DOSA kita sendiri.

Sila SEDAR wahai sahabat sekalian.

Banyakkan Istighfar sabahat.


*Post yang betul adalah berunsur nasihat tanpa penyiaran gambar dan video yang mendorong kepada penyebaran AIB seseorang.

**Hanyalah bisikan hati hamba Allah yang kerdil. Salah dan silap harap dimaafi.

No comments:

Post a Comment